Monday, December 28, 2009

SMOKING BUS..

BismiLlahiRahmanirRahim..
Hari ni 28 dec 2009.. lbh kurg kul 0945am aku ke Pasir Mas, mcm biasala sb keje harian kt ctu (outstation la katakan).. hari ni aku g ngn bus..ade 1 insiden yg lucu gak.. kebetulan masa tu xramai org dlm bus. so aku duduk kt tmpt yg agak depan.. tingkap bus plak besar, so luas la pemandangan aku. hehe. smp kt 1 traffic light tu, aku tgh pandang kt luar melalui tingkap bus yg lebar tu, sambil2 berangan, muhasabah memikirkan kuasa Allah..(poyo je).. sdg asyik berangan tetiba ade 1 van benti kt sblh kanan bus yg aku naiki tu, tah pasal2 ade sorg mamat dok melambai2 kt aku(xkenal pn sape n aku pn xsure smada dia lambai aku or org lain..mane la tau aku je yg perasan..hehehe) tp dlm bus tu xde gadis2 pn..yg ade pakcik2, makcik2 n aku je yg agak muda sket..hehehe.. so bile terperasan aku terus alihkan pandangan.. xnak amik tau pn sape.. hehehe.. xtually bkn nk ckp ape..tp mmg lumrah alam camtu, ade jgk bdk2 nakal kt bumi Allah nie..hehe.. hope xde la yg akan ter'over'.. then lps tu perjlnan bus spt biase dah la.. aku pn xtgk luar sgt daaa.. sb pikir ape yg nk buat kt opis PM tu nti..huhuhu.. smp kt opis PM tu aku pn keje mcm biase je.. ade je kisah xbesh tp xnk la share....*sb xmenarik*

Pada petangnye plak, aku kuar opis ikut opis hour, aku pikir smpt la naik bus lg utk balik KB..memang smpt pn, g kt bus station tu dlm 5-10mnt je tggu, then bus smp.. naik la aku ke dalam 1 bus yang menghala ke Kota Bharu.. perjalanan biasa je, ramai jgk dlm bus tu, termasuk 3 singaporean (baru balik dr Thai n nk ke bus station Langgar, sb dorg transit kt KB)..ape yg menarik, ketika bus yang kami naiki hampir tiba di simpang traffic light Tendong, one of the singaporean menuju ke tmpt driver, then he said "SIR, YOUR BUS IS SMOKING" ( in serious n panic mode) tp, pakcik yang driver bus tu rilex je n reply balik "NAK HISAP ROKOK???" hahaha.. nk tergelak aku, tp ms tu sume passenger bus da panic da, (kecuali aku,*sb aku nk tegelak, driver bus tu n ade sorg lg brother tu) hehe.... sb dorg takut bus tu terbakar or akn meletup.. so aku just cool down kn dorg yg panic (yg dkt dgn aku je la) ade yg smp nk turun tukar bus da.. ms tu driver bus stop jap utk sejukkan enjin..ade yg cuak tny aku.. " xbahaya ke nie??" aku ckp insyaAllah x.. hehe ( pdhal aku pn risau gak). then lps driver bus tu check n xde pape yg bermasalah, dia teruskan perjalanan.. driver bus tu ckp dia rasa bus tu berasap sb gas air cond yg mnyebabkan temperature bus naik, ataupun kehabisan air (radiator)..hehe.. dia kate kalo tali kipas bus tu yg hangus mesti bau dia lg busuk, n mmg bus xkan boleh jalan da masa tu..hehehe..

Apepun AlhamduliLlah kitorg dlm bus tu sume selamat smp kt KB..tp ape yg kelakar dlm ke'panic' an tu adalah perkataan "SMOKING AND HISAP ROKOK".. smp aku pn xtau nk describe mcm mane daaa.. tersenyum sorg2 time teringat kisah tu..

No comments:

Post a Comment