Wednesday, February 3, 2010

Ujian Allah

MasyaAllah.. Allah mmg maha besar..
ptg td otw balik dr opis, aku n abah telibat dlm 1 accident. alhamduliLlah we all xpape..
aku tekejut gak dgn ape yg jd ptg td..tp panic aku xteruk.. maybe Allah kuatkan semangat aku mas tu..tp kesian sgt kt org yg bwk motor tu, mesti sakit2 bdn die. dia luka2 ringan je. motor die pn agak teruk..huhu..
kisahnye begini, balik opis td, lps je aku msk kete, aku dok sembg ngn abah psl member nk benti keje, n ms tu aku duk ngeluh gak psl keje..then smpai kt 1 pesimpgn kitorg nk msk simpg ke kanan, masa tu abah da bg signal da..n kete dr arah betentangan pn da slow down, tapi ms nk paut stereng tu we all terperasan ade motor dgn laju je disebalik kete dr depan.. so, abah terstop kt tgh2..bajet hopefully die lepas.. tp Allah maha menjadikan sesuatu musibah.. bdk tu ter'accident' jgk.. tekejut... n brother terus bgn.. bdn die luka2.. mulenye aku tgk dr kereta je..tp xsmp hati..so aku g la kt tmpt tu.. dorg pn mcm2 blurr dah..tgk2 moto n xtau nk wat ape..ye la, tgh panic kan.. aku ckp kt abah, bwk la die g klinik dlu jap.. pastu kite cite la nk antar moto n die caner. smbil dorg kt klinik, aku call abg aku, tny kt mane nk antar moto, smbil cite psl kejadian nie. dia trs dtg tgk.. n abah call org kt balai mtk tlg antar brother tu n moto die ke umah die.. after that, everything settle for that time. balik umah.. kitorg selidik kete abah plak.. teruk jgk.. bumper depan n lampu sblh kanan rosak.. so xtau lg bape nk pakai duit..huhu.. kesian jgk kt abah..
abah is so speechless.. xbrani nk ckp pape.. all i can do is just keep on Doa..
Owh Ya Allah, You've know everything.. please help us.. You are the only one Who can give the best for us.. owh Ya Allah.. i am sorry for everything... please show us the best way...ameen..




No comments:

Post a Comment