Wednesday, November 30, 2011

KerAna Doa itu..


seharusnya saya lah hamba Allah yang patut sangat2 bersyukur.. kerana saya adalah salah seorang hamba yang Allah pelihara. and i trust on my doa. hanya Allah yang maha memahami. kerana doa saya jadi cekal. mujahadah itu sangat lah berat dan pahit. tapi hasil dari mujahadah itu sangatlah indah..
sering terdetik di hati untuk melakukan perkara2 keburukan, namun Allah sukarkan dan sering juga saya menolak untuk kebaikan, tapi Allah permudahkan.. doa saya "semoga Allah permudahkan segala urusan kebaikan dunia akhirat".. tapi tak pernah pulak saya doa untuk keburukan.. So nak tak nak.. memang Allah mudahkan untuk kebaikan. kerana doa itu, saya sangat bersyukur, ketika saya leka dan lalai, Allah beri saya peringatan, ketika saya malas, lesu dan lemah, Allah tunjukkan jalan kemudahan, ketika saya buntu, Allah rungkaikan kekusutan itu.. SubhanaLlah.. Allah memang Maha berkuasa atas sesuatu..
saya sangat yakin dengan doa kepada Allah, no need to tell the world what you need, what you feel, or what's going on? just raise your hand, ask Allah, seek Allah, and appeal what you need to Allah.. because HE knows everything, tapi Allah inginkan hambanya untuk merayu hanya padanya.. put your trust to Allah, wherever you go, whatever you want... carilah Allah...

WalLahua'lam

No comments:

Post a Comment