Saturday, November 26, 2011

serabut ar.

a bit stress when people start 'sebok' dalam hidup saya.suka benar tanya 'bila nak kawen?" "you dah ada boyfren ke??" "umo you skrg bape? nape tak kawen lagi??"... hurmmm... nampak desperate sangat saya ni untuk kawen???? bab2 kahwin ni kan kerja Allah.. saya bukannya tak usaha.. tapi jangan la stresskan saya.. saya memang ramai kawan lelaki, tapi tak semestinya kawan saya tu 'bakal suami saya'... pantang kata nak jumpa kawan2 lelaki.. you all terus sebok "hai, jumpa boyfren ke?"... "apa nak tunggu lagi kawen je la ngn dia"... hurmm hape you all ingat kahwin tu senang ke? there's lot of thing to think before and after kawen..

deep in my heart bukan saya kata saya tanak kawen tapi biarlah sampai masa yang betul2 Allah janjikan.. main senang2 je nak suh kawen... what happen if kawen tu datangkan mudarat??? bukan you all yang boleh tolong...

please laaa... stop pressuring me..(w'pun saya senyum je bila u all tny mcm2 tp sy stress tau)... sampai ada yang buat fitnah kata saya dah tunang, kata saya jual mahal, kata saya sombong, saya tak laku n so on....watever la you all nak kate.. yang penting saya yang berusaha. saya yang perlu menanggung risiko. dan Allah yang maha memberi atau menarik balik hak Dia...terang2 saya kata pada semua "bukan Saya tanak Kawen"... tapi Allah maha menentukan bila masa untuk saya..


"Ya Allah peliharalah kami dari menjadi fitnah duniaMu ini..dan bantulah kami dalam menempuh cabaran Mu.. sesungguhnya Engkau yang maha menguji dan memberi ganjaran pada kami hambaMu... "

No comments:

Post a Comment